مشخصات گوشیNokia C5-03

امتیاز دهید

خوش آمدید

pansona

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

میزکار کاربری
Panel

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

لینک های سایت
Links

صفحات جداگانه
Extra Pages

چت باکس
Chat


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آخرین نظرات کاربران
Recently Comments

sohil
sohil درتاریخ 1394/9/8 گفته :
خیلی قدرت بالایی داره
وان دانلود
وان دانلود درتاریخ 1394/8/26 گفته :

سلام داداش ممنون عالی بود وبلاگت عالیه انشالله موفق باشی

حسن
حسن درتاریخ 1394/7/12/panso گفته :
فوق العادست
پدرام
پدرام درتاریخ 1391/5/5 گفته :
با عرض سلام خدمت شما
گروه اينترنتي رهروان ولايت با همکاري وبلاگ گروهي حجاب و عفاف، جنبش اينترنتي حجاب و عفاف را راه اندازي کردند از‌اين‌رو،‌ از تمامي فعالان فضاي مجازي دعوت مي کنيم با قرار دادن لوگوهاي«جنبش اينترنتي حجاب و عفاف» در پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ هاي خود و همچنين انتشار و بازنشر مطالب مربوط به اين جنبش همچون يادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کليپ، پيامک و... ما را در اين امر خطير ياري فرمايند و نام خود را در زمره خادمين حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها ثبت فرمائيد .
ضمنا جهت دريافت کد لوگو به آدرس زير مراجعه فرمائيد و پس از درج لوگو در بخش نظرات اعلام نمائيد تا پايگاه شما نيز در صفحه جنبش حجاب و عفاف لينک داده شده و خبر پيوستنتان به جنبش در بخش اخبار سايت درج گردد.
www.jonbeshnet.ir/hijab
amir
amir درتاریخ 1390/12/26 گفته :
khili bahal booooooooooood

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و سه باند 3G با پشتیبانی 2Mbps HSUPA و 10.2Mbps HSDPA
• صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچ TFT با وضوح 640 x 360 پیکسل و 16 میلیون رنگ
• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون ثابت و قابلیت فیلمبرداری در وضوح VGA در 15fps ، برچسب گذاری بر حسب محل جغرافیایی
• سیستم عامل سری 60 سیمبین
• پردازنده 600MHZ ARM 11 و 128MB RAM
• Wi-Fi 802.11 b/g upnp
• گیرنده GPS با پشتیبانی A-GPS و مسیریابی با راهنمای صوتی رایگان ، راهنمای رایگان شهر و اطلاعات ترافیک
• قطب نمای دیجیتال
• 40MB حافظه داخلی و محل کارت حافظه MicroSD تا 16GB(کارت 2GB در جعبه گوشی)
• شتاب سنج داخلی
• سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• رادیو FM استریو با RDS
• پورت microUSB (شارژ)
• پشتیبانی جاوا و Flash در مرورگر وب
• نسخه 2.0 بلوتوث استریو
• کیفیت صوتی بسیار خوب
• فرمان های صوتی

معایب :

• سیمبین سری 60 پیشرفت کافی نداشته است
• موجودی نسبتا محدود نرم افزار
• خوانایی ضعیف زیر نور خورشید و زوایای دید نامناسب در صفحه نمایش
• کانون ثابت دوربین و نبود فلش ، کلید دیافراگم یا محافظ لنز
• ویرایش مستندات Office و مرورگر PDF ندارد
• حسگر نور محیط و Proximity ندارد
• پشتیبانی ویدئوی Divx/xviD خارج از باکس ندارد
• دوربین مکالمه تصویری ندارد
• شماره گیری هوشمند ندارد

طراحی :

در جعبه گوشی نوکیا C5-03 یک سری لوازم جانبی استاندارد وجود دارد که با توجه به قیمت پایین گوشی کاملا مناسب می باشند. از اقلام موجود در جعبه این گوشی می توان به یک شارژر کوچک با سوکت 2 میلی متری ، کابل کوتاه microUSB و دفترچه راهنمای کاربر اشاره کرد. علاوه بر این هدست یک تکه ای نوکیا نیز داخل جعبه مشاهده می شود. نوکیا یک کارت حافظه 2GB را در جعبه گوشی C5-03 قرار داده است که برای ذخیره کردن یک سری عکس و چند آلبوم موسیقی ، کافی می باشد. این گوشی از کارت حافظه تا 16GB پشتیبانی می کند.

   

ابعاد گوشی 105.8 x 51 x 13.8 میلی متر و وزن آن 93 گرم است. اندازه این گوشی تقریبا مانند نوکیا C6-01 است اگرچه وزن کمی دارد. C5-03 یکی از سبک ترین گوشی های صفحه لمسی است که اندازه جمع و جوری دارد. قاب گوشی در ترکیب رنگ های متنوع سفید ، طوسی ، مشکی و سبز وجود دارد. اثر انگشت روی قاب پلاستیکی براق پشت گوشی باقی می ماند که این مورد بخصوص در رنگ مشکی آن کاملا مشخص است. در نوکیا C5-03 قاب پشت و اطراف صفحه نمایش در یک رنگ و بخش پایین گوشی به رنگ دیگر است. از دو رنگ اصلی مشکی و سفید برای قاب پشت و اطراف صفحه نمایش و پنج رنگ مشکی ، سبز ، آبی ، طوسی و یاسی برای بخش پایین استفاده می شود. C5-03 یکی از جذاب ترین و رنگی ترین گوشی های موجود است.

   

یک نوار پلاستیکی زیر صفحه نمایش وجود دارد که سه کنترل سخت افزاری روی آن مشاهده می شود. این کنترل ها شامل کلیدهای سبز و قرمز تماس می باشند که کلید منو بین آنها قرار گرفته است. کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند اگرچه کار کردن با آنها خیلی آسان نیست زیرا فاصله کمی از پایین گوشی دارند. خروجی صدای گوشی بالای صفحه نمایش وجود دارد و حسگر Proximity در این قسمت مشاهده نمی شود. نوکیا C5-03 در طول تماس ، صفحه نمایش را قفل می کند و باید بطور دستی قفل آن را باز کنید.

   

کلید ولوم و کلید قفل در طرف راست گوشی قرار دارند. کلید ولوم نسبت به سطح گوشی ، پایین تر قرار گرفته است و بخوبی واکنش نمی دهد. کلید ولوم نیز ساختار همانندی دارد اگرچه بطور تصادفی فشار داده نمی شوند. در طرف چپ گوشی هیچ کلیدی مشاهده نمی شود.

     

قسمت بالا و پایین نوکیا C5-03 دارای یک سری پورت است. سوکت صوتی 3.5 میلی متری و پورت microUSB که فاقد پوشش محافظ می باشند در پایین گوشی قرار گرفته اند. سوکت شارژ 2 میلی متری نیز در این قسمت وجود دارد. از پورت microUSB نیز می توان برای شارژ کردن گوشی استفاده کرد. ورودی صدای گوشی در پایین C5-03 نزدیک به سوکت شارژ مشاهده می شود.

       

دوربین و بلندگو در قاب پشت گوشی قرار دارند. لنز دوربین پوشش محافظ ندارد و فرورفتگی کم آن در سطح گوشی تا حدودی از خراشیده شدن لنز جلوگیری می کند. دوربین فاقد فلاش است. بلندگو در پایین قاب پشت وجود دارد و انحناء در پایین قاب پشت موجب می شود که با قرار دادن گوشی روی یک سطح هموار ، صدای بلندگو خفه نشود و از وضوح کافی برخوردار باشد.

   

با باز کردن قاب پشت گوشی می توان به باتری BL-4U با توان 1000mAh دسترسی پیدا کرد. باتری در یک شبکه 3G در حالت آماده بکار تا 576 ساعت و در مکالمه مداوم تا 4 ساعت و سی دقیقه دوام می آورد. محفظه سیم کارت زیر باتری است در حالی که محل کارت حافظه microSD در طراف راست آن وجود دارد. امکان جابجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد اگرچه برای دسترسی به آن هر بار باید درب باتری را بردارید. اثر انگشت روی سطح پلاستیکی براق قاب پشت باقی می ماند و به سرعت خراشیده می شود.

   

نوکیا C5-03 عمدتا برای کاربران جوان طراحی شده است. این گوشی بسیار جمع و جور و سبک است و کار کردن با آن آسان می باشد. C5-03 را به راحتی می توان در جیب جا داد. صفحه نمایش گوشی در حد عالی نیست اما با توجه به قیمت گوشی ، مناسب می باشد.

   

صفحه نمایش :

این گوشی دارای صفحه نمایش 3.2 اینچ TFT است که روشنایی کافی ندارد و زوایای دید آن کافی نیستند. خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید رضایت بخش نیست و تا حد زیادی نور را منعکس می کند.

 

ساختار منو :

نوکیا C5-03 دارای پنجمین نسخه سری 60 است. بعد از 5800 XpressMusic گوشی های صفحه لمسی بسیاری با سیستم عامل سیمبین معرفی شده اند و تعدادی نیز بطور نرم افزاری ارتقاء یافتند. مرور kinetic مدتی است که در گوشی های لمسی نوکیا فراهم شده است. این ویژگی در نوکیا C5-03 در سراسر منو از مرورگر فایل و مرورگر وب تا گالری ، مخاطبین و حتی منوی اصلی وجود دارد. قابلیت مرور با انگشت نیز تا حد زیادی ارتقاء یافته است. تجربه کاربر با پنجمین نسخه سری 60 به اینکه قبلا با چه گوشی هایی کار کرده است ، بستگی دارد. اگر قبلا با گوشی های سری 60 کار کرده باشید با نوکیا C5-03 نیز مشکل نخواهید داشت. اما اگر از پلت فرم صفحه لمسی دیگری به این گوشی آمده باشید کمی زمان می برد تا به آن عادت کنید. خوشبختانه در نوکیا C5-03 مانند گوشی های اولیه تمام لمسی نوکیا نباید در بعضی منوها یک ضربه و در بعضی دیگر دو ضربه بزنید.

   

تاکنون باز کردن یک آیتم در بسیاری از زیر منوهایی که بصورت لیست می باشند نیازمند دو کلیک بود که یکی برای انتخاب و دیگری برای تایید آن است. در حال حاضر دوبار کلیک فقط در File manager وجود دارد و مرور kinetic موجب می شود که کار کردن با این گوشی آسان تر از 5800 XpressMusic شود. ساختار منوی اصلی مانند سایر گوشی های سیمبین است. آیکن ها بصورت یک ماتریس 3 x 4 یا بصورت لیست مرتب می شوند که براحتی می توانید آنها را دوباره مرتب کنید. به موجب شتاب سنج ، جهت صفحه را می توان بطور اتوماتیک تغییر داد. آیکن های وضعیت در این گوشی در بالای صفحه اصلی همراه با تقویم و ساعت قرار دارند. با یک کلیک روی ساعت ، نرم افزار آن اجرا می شود در حالی که با ضربه زدن روی تاریخ یک منوی کشویی باز می شود که در آن می توانید نرم افزار تقویم را اجرا کنید یا پروفایل فعال فعلی را تغییر دهید.

     

نوار مخاطبین درست زیر آیکن های وضعیت قرار دارد. هر مخاطب با عکس و اسم کوچک نشان داده می شود. امکان مشاهده همزمان سه مخاطب وجود دارد و کاربر می تواند در جهت چپ و راست در لیست مرور کند. با انتخاب یک مخاطب از نوار مخاطبین یک صفحه باز می شود که اطلاعات مخاطب در آن وجود دارد و شامل عکس مخاطب ، نام و شماره تلفن است. تاریخچه ارتباط برای مخاطب پس از آن قرار می گیرد که شاما تماس و پیام است. در پایین صفحه دو ردیف اول از RSS Feed مخاطب نشان داده می شود. صفحه استاندارد Stand by فعال زیر نوار مخاطبین وجود دارد. مدیر Wi-Fi نیز در این قسمت مشاهده می شود ، نوکیا C5-03 دارای قابلیت WLAN است.

   

تنظیم ایمیل و جستجو فراهم شده است و هشدار ایمیل نیز تعداد پیام های خوانده نشده را با فرستنده و موضوع نشان می دهد. قسمت خالی زیر آن برای نرم افزارهای پخش موسیقی و رادیو mini است که در حالت اجرا در زمینه نیز نشان داده می شوند. نوار اختصاصی میانبرها در پایین ترین قسمت صفحه اصلی وجود دارد. کاربر می تواند نوارهای مخاطبین و میانبرها را پنهان کند.

   

با فشار دادن و نگه داشتن کلید منو در این گوشی Task manager اجرا می شود. Task manager مانند سایر گوشی های 3.2 سری 60 است و مانند نسخه قبلی منو در بالای هر منوی pop-up ظاهر می شود. برای بستن نرم افزارهای در حال اجرا می توان از کلید سخت افزاری backspace استفاده کرد یا آیکن نرم افزار را فشار داده و نگه داشت تا دو دکمه مجازی open و Exit نشان داده شود. سوئیچ سخت افزاری اختصاصی در طرف راست گوشی قفل آن را باز / بسته می کند.

   

تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن نوکیا C5-03 دارای حافظه مجازی نامحدود است و از نظر کارایی در میان بهترین ها قرار دارد. لیست مخاطبین نوکیا C5-03 دارای قابلیت مرور kinetic است. مخاطبین را می توان براساس اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کرد و می توان تعیین نمود که مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت ، حافظه گوشی و یا شماره های سرویس نشان داده شوند.

       

در زمان جستجوی یک مخاطب می توانید از صفحه کلید هوشمند استفاده کنید که فقط حروف مربوط به مخاطبین واقعی را نشان می دهد. با تایپ کردن نخستین حرف ، تعداد آنها کاهش می یابد و فقط حروفی که اسامی واقعی را تشکیل می دهد باقی می ماند. این صفحه کلید بسیار سودمند است.

     

زمینه های از پیش تنظیم شده بسیاری برای ویرایش یک مخاطب وجود دارد که هر یک از آنها را می توان به تعداد دفعات مورد نیاز تکرار کرد. امکان ایجاد زمینه های جدید نیز وجود دارد. برای هر مخاطب می توان زنگ و ویدئوی شخصی تعیین کرد. در صورت تمایل می توانید مخاطبین را گروهبندی کنید و برای هر گروه یک زنگ خاص قرار دهید.

       

Log تماس ارتباطات اخیر کاربر را ثبت می کند. با فشار دادن کلید Call روی صفحه نمایش Stand by یا از منوی اصلی می توان به نرم افزار Log دسترسی پیدا کرد. Log تماس در هر یک از نوارهای ارسالی ، دریافتی و نامؤفق حداکثر 20 تماس را نشان می دهد. اگر از منوی اصلی به نرم افزار Log بروید لیست دقیقی از تمامی ارتباطات شبکه طی 30 روز گذشته قابل مشاهده می باشد که شامل پیام ، تماس و انتقال داده است.

     

کیفیت صوتی رضایت بخش است و مشکل آنتن دهی ندارد. C5-03 شماره گیری هوشمند ندارد. گوشی های ویندوز موبایل دارای یک سیستم بسیار پیشرفته شماره گیری هوشمند می باشند که برای شماره هایی که در لیست مخاطبین وجود ندارند نیز Log تماس را جستجو می کنند. شماره گیری صوتی نیز فراهم شده است که در این حالت با فشار دادن و نگه داشتن کلید Call فعال می شود. این ویژگی کاملا مستقل از بلندگو است و نیازی به از قبل ضبط کردن اسامی مخاطبین نمی باشد.

     

در صورت تعیین چندین شماره برای یک مخاطب ، نخستین شماره یا شماره پیش فرض شماره گیری می شود. به موجب شتاب سنج داخلی با برگرداندن گوشی می توان صدای تماس دریافتی (یا آلارم) را قطع کرد. با استفاده از سوئیچ سخت افزاری قفل صفحه نمایش علاوه بر باز کردن قفل گوشی می توانید آن را در حالت بی صدا قرار دهید.

پیام :

نوکیا C5-03 از انواع پیام های SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. تمامی این پیام ها دارای یک ویرایشگر مشترک می باشند که ساختار آن برای اکثر کاربران کاملا آشنا است.

       

Email client تقریبا تمامی نیازهای کاربران را در رابطه با ایمیل برطرف می کند. تنظیمات آن مانند جدیدترین گوشی های نوکیا بسیار آسان است. در صورت استفاده از یک سرویس عمومی ایمیل فقط کافی است نام کاربری و رمز را وارد کنید. این گوشی به سرعت تمامی تنظیمات مورد نیاز را دانلود می کند. از چندین حساب ایمیل و پروتکل های امنیتی مختلف پشتیبانی می شود بنابراین تمامی سرویس های ایمیل را به آسانی می توان در نوکیا C5-03 اجرا کرد.

       

این گوشی دارای یک صفحه کلید کاراکتری استاندارد روی صفحه نمایش است که به موجب شتاب سنج با تکان دادن گوشی بطور اتوماتیک به یک صفحه کلید کامل QWERTY تبدیل می شود. نوکیا C5-03 به ویژگی تشخیص دستخط مجهز است که بخوبی کار می کند و تمامی حروف نوشته شده توسط کاربر را بخوبی تشخیص می دهد. با استفاده از آموزش دستخط می توان کارایی این نرم افزار را ارتقاء داد. کاربر طی آموزش به گوشی می آموزد که هر یک از حروف مختلف را چگونه می نوسید.

   

موسیقی و رادیو :

نرم افزار پخش موسیقی در نوکیا C5-03 از کارایی لازم برخوردار است اگرچه طراحی آن از نوکیا 5800 XpressMusic تاکنون تغییر نکرده است. نوکیا با توجه به سهولت استفاده که ویژگی کلیدی گوشی های تمام لمسی است می توانست طراحی بهتری برای آن قرار دهد. فهرست موسیقی بطور اتوماتیک براساس خواننده ، آلبوم ، نوع یا آهنگساز تفکیک می شود و جستجوی تراک ها با تایپ کردن تدریجی امکانپذیر است. کاربر طی چند ثانیه می تواند لیست شخصی از آهنگ ها ایجاد کند. روند اضافه کردن تراک ها به فهرست بسیار ساده است و با انتخاب گزینه refresh صورت می گیرد. در صورت آپلود موسیقی از طریق نرم افزار اختصاصی Pc Suite نیازی به استفاده از این گزینه نیست. نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های بسیاری پشتیبانی می کند.

       

از جلد هنری آلبوم نیز پشتیبانی می شود و اگر صدای پیش فرض گوشی را دوست ندارید با استفاده از یکی از پنج گزینه پیش تنظیمات اکولایزر می توانید آن را تغییر دهید. علاوه براین طی چند ثانیه می توانید گزینه های جدیدی برای اکولایزر ایجاد نمایید. نرم افزار پخش موسیقی بصورت minimize در زمینه نیز اجرا می شود. اگر این نرم افزار را برای اجرا روی صفحه نمایش آماده بکار (Stand by) تنظیم نکنید نمی توانید آن را کنترل کنید. تنها گزینه برای کنترل آن برگشت به نرم افزار کامل پخش موسیقی با استفاده از Task manager است.

     

صفحه نمایش 3.2 اینچ برای مشاهده ویدئو خیلی مناسب نیست از طرفی دیگر این گوشی از Divx/xviD پشتیبانی نمی کند اگرچه می توان از نرم افزار داخلی OVi Pc Suite استفاده کرد که بطور اتوماتیک تمامی فایل های ویدئویی را به فرمت و وضوح تحت پشتیبانی گوشی تبدیل می کند. مبدل اتوماتیک نیز تا حد زیادی ویدئوها را فشرده می کند و حتی در بالاترین تنظیمات کیفیت نیز تصاویر مطلوب بنظر نمی رسند. این ساده ترین راه برای دسترسی به محتوای ویدئویی سازگار با گوشی است.
نرم افزار پخش ویدئو فقط در حالت تمام صفحه افقی کار می کند زیرا در غیر اینصورت از عرض صفحه بخوبی استفاده نمی شود. در حالت تمام صفحه با یک ضربه روی صفحه نمایش ، کنترل ها که در حالت نرمال پنهان می باشند نشان داده می شوند. با استفاده از Readplayer علاوه بر مشاهده ویدئوهای ذخیره شده در حافظه گوشی یا کارت حافظه ، می توانید محتوای ویدئوی اینترنتی را نیز پخش کنید.

   

رادیو FM در نوکیا C5-03 دارای یک منوی ساده و مناسب است و بطور اتوماتیک ایستگاههای موجود در محدوده کاربر را جستجو و ذخیره می کند. رادیو همچنین دارای پشتیبانی RDS و جستجوی اتوماتیک برای فرکانس های دیگر است. یعنی نوکیا C5-03 در طول حرکت می تواند ارتباط کاربر با استگاه رادیویی انتخابی را برقرار نماید.

   

دوربین :

نوکیا C5-03 به یک دوربین 5 مگاپیکسل با ماکسیمم وضوح 2592 x 1944 پیکسل مجهز است. دوربین کانون اتوماتیک یا فلاش LED ندارد و فاقد پوشش محافظ برای لنز است یعنی اثر انگشت روی شیشه ای که لنز را می پوشاند باقی می ماند و همچنین در معرض خراش قرار دارد. C5-03 را نمی توان یک گوشی دوربین دار عالی در نظر گرفت. دوربین دارای چندین گزینه برای پیش تنظیمات صحنه است که یکی از آنها توسط کاربر قابل تنظیم می باشد.

   

حساسیت نور دارای تنظیماتی مانند کم ، متوسط ، زیاد و اتوماتیک است. میزان شفافیت و کنتراست نیز قابل کنترل می باشد. سایر تنظیمات شامل زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس (2 ، 10 و 20 ثانیه) ، میزان نوردهی ، کنتراست ، سایه رنگ و تعادل نور سفید است. کیفیت عکس های گوشی از حد بهترین دوربین های 5 مگاپیکسل پایین تر است.

   

نبود کانون اتوماتیک در زمان ایجاد تصاویر ماکرو بخوبی احساس می شود و امکان گرفتن عکس از فاصله کمتر از 50CM وجود ندارد. دوربین در وضوح VGA در 13fps فیلمبرداری می کند که ویژگی های حاصل فقط برای MMS مناسب می باشند. ویدئوها در فرمت MPEG-4 ذخیره می شوند و تعادل رنگ سفید در آنها بصورت اتوماتیک یا دستی تنظیم می شود. سایر تنظیمات موجود شامل صحنه و تن رنگ است.

   
   

سایر امکانات :

گالری نوکیا C5-03 دارای قابلیت های لمسی است و با کشیدن انگشت روی صفحه می توان در عکس هایی که بصورت تمام صفحه نشان داده می شوند مرور کرد. کاربر می تواند تصاویر را براساس تاریخ ، عنوان یا اندازه تفکیک کند و همچنین آنها را کپی نماید ، انتقال دهد یا حذف کند. امکان ارسال تصاویر از طریق بلوتوث ، ایمیل و MMS یا به اشتراک گذاشتن آن-لاین آنها مستقیما از گالری فراهم شده است.

   

حالت مشاهده پیش فرض بصورت عمودی است اگرچه با استفاده از شتاب سنج داخلی می توان تصاویر را بصورت افقی نیز مشاهده کرد. حالت مشاهده اسلاید نیز وجود دارد اگرچه مانند گوشی های سری N نوکیا گزینه های قابل تنظیم بسیاری ندارد. برای مشاهده جزئیات بیشتر می توانید در عکس ها زوم کنید.

 

زوم از طریق کلید ولوم یا نوار کشویی لمسی روی صفحه نمایش کنترل می شود. در سایر موارد تصاویر بصورت تمام صفحه نشان داده می شوند. گالری سرعت پایینی دارد و بارگذاری تصاویر کوچک نیز چند ثانیه زمان می برد. در صورت داشتن تعداد زیادی عکس خیلی طول می کشد تا نمونه های کوچک آنها ایجاد شود. زوم و مرور سرعت بالایی ندارند. از طرفی دیگر مرور Kinetic تا حد زیادی ارتقاء یافته است. برای مشاهده عکس های داخل یک پوشه به دو کلیک نیاز است که یکی برای انتخاب و دیگری برای باز کردن آن می باشد.

   

نوکیا C5-03 برخلاف سایر گوشی های ارزان نوکیا از گزینه های ارتباطی کاملی برخوردار است که شامل GPRS ، EDGE و نسل سوم با (10.2Mbps) HSDPA می باشد. این گوشی از چهار باند شبکه GSM/EDGE و سه باند (900/1900/2100MHZ) 3G پشتیبانی می کند. از گزینه های ارتباط محلی آن می توان به Wi-Fi b/g ، بلوتوث 2.0 با A2DP و پورت microUSB اشاره کرد.
نوکیا C5-03 را در چندین حالت (Mass Storage ، PC Suite ، انتقال تصویر و انتقال Media) می توان به یک کامپیوتر وصل کرد. امکان شارژ کردن گوشی از طریق پورت USB فراهم شده است. به موجب سوکت صوتی 3.5 میلی متری به آسانی می توان هدفون های دلخواه را به گوشی وصل کرد. این گوشی 80MB حافظه داخلی دارد که از طریق کارت حافظه microSD می توان آن را افزایش داد. یک کارت 2GB نیز در جعبه گوشی وجود دارد.
مرورگر وب سری 60 از کارایی لازم برخوردار است و اکنون به مرور Kinetic نیز مجهز شده است. اگرچه مرورگر آندروید و iphone از نظر سهولت استفاده بسیار جلوتر از مرورگر سری 60 قرار دارند. مرورگر این گوشی صفحات را بخوبی پردازش می کند و ویژگی های مناسبی دار که از آنها می توان به 5 سایز مختلف فونت ، پر کردن اتوماتیک فرم های وب و یک مدیر رمز اشاره کرد (رمز مادر که تمامی اطلاعات فرم های ذخیره شده بصورت خودکار توسط آن پر می شود).

   

نرم افزار خبر خوان داخلی بخوبی با فیدها (feeds) کار می کند و مدیر دانلود آنها را مرتب می نماید. مسدودکننده pop-up نیز وجود دارد اگرچه گزینه ای برای "باز شدن در یک پنجره جدید" فراهم نشده است. یک نقشه کوچک برای جستجو و مرور در صفحات پیچیده وجود دارد و ویژگی "پیدا کردن روی صفحه" نیز مشاهده می شود. تاریخچه به کاربر کمک می کند تا صفحه ای را که قبلا بازدید کرده بود به آسانی پیدا کند.

   

مرورگر دارای پشتیبانی Flash است. وضوح پایین و اندازه کوچک صفحه نمایش امکان جا دادن کل صفحه YouTube را فراهم نمی کند و نسخه موبایل YouTube گزینه بهتری برای آن است. در مقایسه با مرورگر وب X6 ، این مرورگر به مرور Kinetic بهتری مجهز شده است که اکنون بخوبی کار می کند. با دوبار کلیک روی بخشی از متن می توان آن را روی صفحه زوم کرد. با اینحال مرورگر در کل صفحه بصورت یک عکس زوم می کند و متن را متناسب با عرض صفحه تنظیم نمی نماید. در نتیجه وقتی زوم می کنید نیاز است که برای خواندن متن در کنار صفحه نیز مرور کنید.

   

سازمانگر پنجمین نسخه سری 60 دارای نرم افزارهای سودمندی است اگرچه برنامه های آن بخصوص برای کار روی یک صفحه نمایش لمسی نیازمند به روز رسانی می باشند. تعدادی از نرم افزارها قدیمی بنظر می رسند و به مدت بیش از سه سال است که منوی آنها تغییر نکرده است. تقویم دارای چهار حالت مشاهده متفاوت براساس ماه ، هفته ، روز و لیست To-do است که امکان چک کردن تمامی ورودی های To-do را صرفنظر از تاریخ آنها فراهم می کند. چهار نوع رویداد را می توان در تقویم تنظیم کرد که شامل جلسه ، یادداشت ، سالروز و To-do است. هر رویداد دارای زمینه های خاص خود می باشد و برای بعضی از آنها می توان یک آلارم قرار داد تا در زمان تعیین شده بعنون یادآوری کار کند.

       

QuickOffice نیز وجود دارد و امکان مشاهده فایل های Word ، Excel و PowerPoint را فراهم می کند اگرچه نمی توان آنها را ویرایش کرد. از فایل های PDF پشتیبانی نمی شود.

       

بسته سازمانگر همچنین دارای دو فرهنگ لغت سودمند است که یکی از آنها سخنگو می باشد. علاوه براین مبدل واحد ، ماشین حساب ، ضبط صوت و نرم افزار یادداشت نیز وجود دارد.

       

نرم افزار آلارم امکان تنظیم تعداد زیادی آلارم را فراهم می کند که هر یک دارای نام ، روز اجرا و برنامه تکرار خاص خود است. علاوه براین ، تنظیم سریع آلارم نیز فراهم شده است که در آن فقط کافی است زمان را تنظیم کنید. این روش برای تنظیم آلارم صبحگاهی بسیار مناسب است. محدودیتی در تعداد آلارم ها وجود ندارد. به موجب شتاب سنج داخلی با برگرداندن گوشی می توان صدای آلارم را قطع کرد.

     

Clients برای فیس بوک ، تویتر ، MySpace ، Friendster و hi5 وجود دارد. در نوکیا C5-03 بازی از پیش نصب شده وجود ندارد. با مرور در OVi Store می توان از بین بخش های نرم افزار ، بازی ، محتوای صوتی و تصویری ، شخصی سازی ، موارد پیشنهادی و My Stuff بخش موردنظر را انتخاب کرد. My Stuff نرم افزارهای نصب شده توسط کاربر را دنبال می کند. ساختار OVi Store Client ساده است و بصورت یک لیست با نام و لوگوی هر نرم افزار (یا Podcast) ، گروه نرم افزاری (سرگرمی و...) ، قیمت و یک رتبه بندی سه ستاره ای می باشد.

   

با انتخاب یک نرم افزار اطلاعات بیشتری نشان داده می شود که شامل توضیح ، اندازه فایل ، نظرات کاربر ، گزینه ای برای نوشتن نظرات شخصی ، ارسال صفحه توضیح به یک دوست ، لیست نرم افزارهای مربوطه و دکمه ارسال گزارش است که به گزارش موارد سوء استفاده ، Spam و ... کمک می کند ، اگرچه مواردی که نرم افزار بخوبی کار نمی کند یا ویژگی های درخواستی کاربر را گزارش نمی دهد.

     

جستجو در OVi Store بسیار آسان است با اینحال بخش موارد پیشنهادی و نرم افزارهای مربوطه ، لیست های خود را ارائه می دهند. کاربر می تواند نرم افزارها را مستقیما روی گوشی دانلود کند یا پس از دانلود روی desktop کامپیوتر آنها را به گوشی انتقال دهد. نرم افزارهایی برای خواندن اخبار ، کار با شبکه های اجتماعی ، پیش بینی وضعیت هوا و ... وجود دارد.

     

نوکیا C5-03 به گیرنده داخلی GPS مجهز است که مانند نوکیا 5800 XpressMusic حساسیت بالایی دارد. از این گوشی می توان مانند یک دستگاه مسیریابی اختصاصی استفاده کرد. در این گوشی OVi Maps 3.0 بصورت از پیش نصب شده وجود دارد که دارای پوشش گسترده نقشه و ویژگی هایی مانند اطلاعات ترافیک یا راهنمای شهر است که بصورت رایگان می باشند.

   

نرم افزار OVi Maps دارای سه حالت مشاهده متفاوت شامل حالت استاندارد ، نقشه های زمینی و ماهواره ای است. حالت مشاهده دو بعدی و سه بعدی نیز وجود دارد. OVi Maps برای تعیین مسیر در طول پیاده روی نیز مناسب است. همچنین می توان گیرنده GPS را غیر فعال کرد و از گوشی بعنوان یک نقشه الکترونیک استفاده نمود.

   

برای دیدن مشخصات فنی این گوشی بر روی ادامه مطلب کلید کنید


مشخصات عمومی
وضعیت : بزودی  
تاریخ ارائه : ماه اکتبر سال 2010  
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 /HSDPA 900 / 1900 / 2100  
ابعاد : 13.8×51×115.8 میلیمتر  
وزن : 93 گرم  
رنگ بندی : سبز - آبی - طوسی - مشکی  
فرم : ساده  
مشخصات صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش : TFT  
تعداد رنگ قابل نمایش : 16 میلیون رنگ  
رزولوشن : 640×360 پیکسل  
سایز : 3.2 اینچ  
صفحه لمسی : دارد  
قابلیت autorotate : دارد  
مشخصات صدای گوشی
نوع زنگ : پلی فونیک  
قابلیت پخش موزیک : دارد  
قرار دادن mp3 بجای زنگ : دارد  
فرمت های قابل پخش صوتی : MP3/WAV/еAAC+/WMA  
فرمت های قابل پخش تصویری : MP4/H.263/H.264/WMV  
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود با قابلیت نمایش تصویر تماس گیرنده  
حافظه داخلی : 40 مگابایت  
درگاه کارت حافظه : MicroSD (TransFlash)  
قابلیت ارتقاء : 16 گیگابایت  
حافظه RAM : 128 مگابایت  
دیتا و اینترنت
پورت : Micro USB  
اینفرارد : ندارد  
بلوتوث : A2DPنسخه 2.1 با  
GPRS : Class 32  
EDGE : Class 32  
HSCSD : ندارد  
3G : HSDPA, 10Mbps; HSUPA, 2Mbps  
شبکه بی سیم : Wi-Fi 802.11 b/g  
WAP : دارد  
xHTML : دارد  
HTML : دارد  
ارسال پیام : SMS, MMS, Email, Instant Messaging  
مشخصات دوربین
دوربین : 5 مگاپیکسل  
رزولشن عکس : 1944×2592 پیکسل  
فوکوس اتوماتیک : دارد  
بزرگنمایی اپتیکال : ندارد  
بزرگنمایی دیجیتال : 4 برابر  
حالت ماکرو :    
تشخیص چهره :    
تشخیص لبخند :    
فلاش : ندارد  
فیلم برداری : دارد  
دوربین دوم : ندارد  
کاهش قرمزی چشم :    
Geo-Tagging : دارد  
پانوراما :    
لرزشگیر دست :    
موارد دیگر :    
امکانات
سیستم عامل : Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5  
GPS : AGPS  
رادیو : استریو FM  
ضبط صدا : دارد  
شماره گیر صوتی : دارد  
فرمان صوتی : دارد  
منشی تلفن : ندارد  
خروجی هدفون : پورت 3.5 میلیمتری  
آی فون : دارد  
DVB-H : ندارد  
push to talk : ندارد  
ویرایشگر آفیس : ندارد  
نمایش فایلهای آفیس :    
نمایش پی دی اف :    
Turn to mute :    
Java : دارد  
Motion Sensor :    
خروجی TV : دارد  
موارد دیگر :    
مشخصات باتری
باتری : Standard battery, Li-Ion 1000 mAh  
زمان مکالمه : 11 ساعت و 30 دقیقه  
زمان جانشین : 600 ساعت

دسته : موبایل , نوکیا , ,
می پسندم نمی پسندم
تاریخ : 28 بهمن 1393 ساعت : 12:39
نظرات
نظرات مرتبط با این پست
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

درباره سایت
About Us
به وبلاگ من خوش آمدید
آمار سایت
Statistics
تعداد مطالب : 741
تعداد نظرات : 5
تعداد کاربران : 11
امروز :
تعداد اعضای سایت : 11
تعداد اعضای آنلاین : 1
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 2
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 13648
بازدید سال : 36866
بازدید کل : 381287
نویسندگان
Author
تبادل لینک هوشمند
Auto Links

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی و نرم افزار و آدرس pansona.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امکانات وب
Codes